fredag 25 oktober 2024

Att jobba en fredag före läslov


 En fredag, den sista före läslovet.

Jag kramar självaste gubben Döden hejdå hemma och lämnar lite senare av ett skelett på sin skola. Sedan åker jag och maken till jobbet, båda klädda i pyjamas.

I mitt klassrum var vi idag dubbelt så många som vanligt. 26 barn och 26 nallar, hästar, elefanter och annat luddfyllt.

Första lektionen arbetade vi matte. Därefter har vi hunnit med ansiktsmålning, chokladbollsbakning, pyssel och film. Alltsammans höll årskurs sex i och de gjorde det minsann så bra att jag mest kunde glida runt och känna mig nöjd och stolt och överflödig (vilket är ytterst sällsynt i detta yrke).

Nu har de lov. Läslov. Förhoppningsvis extra tid för lek, vila och mysiga lässtunder.

Själva jobbar vi på måndag. En hel dag utan elever. Sedan är det lov även för trötta fröknar.

Inga kommentarer: