söndag 1 september 2024

När sommarmånad övergår till höstmånad

Så blev det september. Höstmånad.
Jag älskar hösten och tycker inte att det känns det minsta deppigt med det kommande höstmörkret. Tvärtom stundar ju nu en väldigt mysig tid. Jag älskar mys!

Och jag blev absolut stormförtjust i månadens mobilbakgrund från @herregudco.


September, det är, tillsammans med maj, den intensivaste perioden i föreningslivet. I alla fall med två föreningsaktiva barn. Jag fyller i väggalmanackan och tycker att det blir ganska fullt trots att vi ännu inte fått datum för några av lillebrors matcher.

 Men den här helgen var vigd åt att ”komma ikapp”. Det gjorde vi förstås inte, för hus och trädgård är evighetsprojekt. Men nu är gräsmattan klippt, garaget städat så att det går att köra in bilen, (nästan) alla utomhuskrukor tömda och tvättade och står på tork, all återvinning ivägkörd (det var mer än ni tror…), barnen har fått höstskor och gympaskor i rätt storlek, tvättmaskinen har jobbat hårt och vi har en årsförbrukning plommonsylt klar.


 Jag kan såklart räkna upp en massa som vi inte har gjort också, men det finns garanterat kvar till en annan dag. Vi känner oss i alla fall redo för en ny vecka!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, vad du är husmoderlig! Här får man komplex!

mossfolk sa...

Anonym; Nä, vi är ju två. Jag skrubbade krukor och åkte med återvinning medan maken kokade sylt :)