tisdag 10 september 2024

Det sista sommarrycket

 Alltså, de här septemberdagarna som helgen bjöd på, det fanns absolut inget att klaga på. Vi både inledde och avslutade helgen med alldeles ljuvliga bad. Den lilla pricken, det är storebror som simmar i kvällssolen.

I trädgården har mycket höststädats bort, men palettbladet har fått vara kvar. Det har vuxit så fint hela sommaren trots att jag lät det gå i blom. Nu har jag tagit ett gäng sticklingar som får pryda våra fönsterbräden. Ändå växer det fortfarande såhär fint. 

Men nu börjar det vända. Vi välkomnar höstmys i mängd!



4 kommentarer:

Elisabet. sa...

Palettblad hade jag rejält många av i mitt tidigare liv, men kommer inte ihåg när. Vårt förhållande - palettbladen och mitt - tog dock slut och har aldrig återupptagits. Trevligt gör den att ha fått uppleva en slags renässans!

Giggi sa...

Palettblad hade jag under många år för länge sedan. Nästan lite nostalgi.
Kanske får man tigga någon stickling! :-)

Anonym sa...

Jag har nyligen fått sticklingar av ett mörkt vackert palettblad. Samma här om nostalgi från förr.
Bloggblad

Monica sa...

Vilket vackert palettblad! Fint om du får det inomhus också från sticklingar. En blomma till jag saknar nu faktiskt är novemberljus. Länge sedan jag hittade ett sådant.