fredag 30 augusti 2024

En vecka lite utanför det vanliga

 Först är det måndag. Sedan är det fredag.

Häpp!

Vi har testat sådant som matchspelande på bortaplan alltmedan solen går ner och myggen anfaller supportrarna (alltså spelarnas föräldrar).

Hemfärd alltmedan mörkret sänkte sig, sådär så att det kändes som natt. Hemkomst långt efter läggdags…

Vi har också varit på lkg-konferens. Heldag på sjukhuset. Alla människor i lkg-teamet var helt fantastiska och lillebror var grym! Åh så stolta vi var!

En ny blomma har dykt upp i trädgården. Jag googlar mig fram till blårisp. Ytterst oklart hur den hamnat i min pallkrage, men jag gillar den.

Ungefär så. Plus förstås vanliga vardagen. Den där som liksom är livet ❤️

4 kommentarer:

Monica sa...

Vad kul att du fått blårisp, havslavendel i UK, och blir så fina och hållbara, som eterneller.

Och skönt det gått bra på lkg-konferens och att det är bra uppföljning, antar att ni hör till Uppsala, Örebro kanske har tillsammans med dem.

Och en vecka flyger snabbt.

Elisabet. sa...

Tack att jag fick veta namnet på blårisp - hade jag noll koll på -, men växer flitigt här, dock inte här på tomten! Fick tänka till vad lkg var. Aha. Det var ju logiskt.

mossfolk sa...

Monica; Tror bestämt att jag ska ta frön av dem och hoppas på att de trivs här även nästa år. Havslavendel låter ju fint.

Elisabet; Växer de vilt hos er alltså? Jag kände inte igen blomman alls, men gillade den.

Monica sa...

Den kanske fröar av sig själv och dyker upp igen men bra om du kan föröka den.
Haft i flera veckor i bukett inne med några fina strån och "gren" från grön krukväxt. Står så länge fint. Men du kan torka den också, upp och ned hängande i en vecka rekommenderas.
Lycka till med den.