fredag 26 juli 2024

På benen!

 Det var i sanning en rejäl omgång vi fick oss. Nästan två veckor med feber och barnet nådde 40 grader åtta dagar i rad innan det lååångsamt vände.

Men nu är vi feberfria och på benen sedan ett par dagar och vi kan lätt konstatera att tioåringen återhämtar sig snabbare än fyrtiotvååringen…

Från mitt sängbord städade jag häromdagen bort två olika febertermometrar, vaselin, Alvedon, förpackningen med skyddskåpor till örontermometern, Treo, hostmedicin och halstabletter. Ut med sjukeriet och det kändes så befriande!

Idag vågade sig till och med mormorn hit. Vi kan väl säga som så, att mormorn var bäst på att snurra rockring på armarna och lillebror var bäst på att snurra den runt midjan ;)


Nu säger vi tack, men nej tack till fler virus och väljer att tro att det här gjorde underverk för immunförsvaret!

4 kommentarer:

Monica sa...

Tänkt på er fast jag inte känner er men oroligt med så lång tid med hög kroppstemperatur. Ja, tänkte att ni återhämtat er men kanske att det tog några dagar till. Nu har ni antikroppar mot detta virus i alla fall vad det nu var.
Ni får ha en fortsatt fin sommar och må bara bra.

Elisabet. sa...

Skönt att få det avklarat, men fy, för att ha så hög feber under så pass lång tid!

mossfolk sa...

Monica; Tack! Ja, det viruset var en riktigt seg historia! Nu ska vi passa på att njuta lite av resterande ledighet :)

mossfolk sa...

Elisabet; Ja alltså jag ska ju ärligt säga att barnet tacklade sina 40 grader bättre än jag tacklade mina 39… Tack och lov var Alvedon effektivt. Nu ska vi försöka ta vara på sista lediga veckan!