söndag 16 juni 2024

Vi skördar rabarber på landet

Jag har nog inte riktigt fattat det än -att vi har en lång ledighet framför oss.

Det är söndagskväll och min tumme trycker som per automatik in på jobb-appen. För att uppdatera mig. Kolla om det finns meddelanden från kollegor. Eller vårdnadshavare.
Det finns det förstås inte. Tack och lov. För vi har sommarlov och det finns absolut ingen anledning att öppna en arbets-app.

Idag har vi hämtat fulla famnen med rabarber hos en kollega. Vi passade på att klappa stora hundar och titta på bin också.
Och på hemväg konstaterade storebror att han gärna skulle bo sådär. Åh, det skulle både maken och jag också!
Jag skulle bums skaffa höns! 

Men det kommer inte att ske.
Hus är dyra och vi bor redan så bra. Barnen har bästa sortens skolväg och gångavstånd till kompisar.
Och dessutom är jag obotligt harig när det gäller vinterväglag på smala vägar kantade av krondiken.
Så vi stannar här i vår korsning. Det är minsann inte fy skam det heller!


Inga kommentarer: