fredag 7 juni 2024

Lekparksvisit i stadsparken

Det har byggts en ny lekpark i stadsparken i Örebro och idag for vi dit.
Sååå fin! Med linbanor, klätterställningar, vattenlek, kompisgunga, rutschkana…

…och ett ”miniWadköping”. Sååå fint med flera små hus att besöka och diverse djur i trä. Barnbarnet är i den där åldern när de enklaste saker roar. Som att stå och öppna och stänga luckor.

Den här gungan snurrade så att jag blev rent åksjuk bara av att titta.
Sedan var det lunchdags och vi skulle egentligen fara hem… men vi gick till Wadköping och köpte glass istället. Barnen passade på att kika in i husen och själv hittade jag en fin liten second hand-butik som jag inte sett tidigare.

Inga planteringar än så länge, men vi tog en runda ändå. Lillebror körde vagnen hela vägen.

Så himlans lycklig jag är över detta! Över barn. Och barnbarn.

Nu är det fredagskväll. Vi laddar för ännu en dag på fotbollsplanen -vårt andra hem numera.
 

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Ja, det låter väl som en klyscha, men detta med barnbarn är bara så ljuvligt. Jag trivdes som småbarnsmamma - jag älskade att vara mamma då - sen blev dom tonåringar och ingen hade man som ville hålla en i handen. Men så får man barnbarn ... och livet får åter guldkant!

mossfolk sa...

Elisabet; Ja nu är det (tack och lov) några år innan här är tonårsbarn och jag skulle absolut inte vilja göra om småbarnsåren… men åh vad jag är lycklig över det här lilla barnbarnet!