lördag 15 juni 2024

Lediga!


 Så här kan man se ut när man är trött, men glad och precis har gått på semester. 

Kanske är det rynkorna och de gråa slingorna som gör att jag känner mig så lugn. Jag väntar till hösten med att jaga upp mig över usla scheman och försämrade förutsättningar.
Tänker att det löser sig. Det kunde vara värre. Jag har samma fina elever. Samma bra klassrum. Samma fina kollega.
Jag har också nyrensade lådor, nyuppmärkta pärmar och en mycket välstädad plats i arbetsrummet :)  

Så nu har vi sommarlov! Faktiskt ända till den sjätte augusti.
Jag ämnar infria en del av övriga familjens sommarönskemål.
Jag ser fram emot tid med barnbarnet.
Några svängar till Karlskogaland.
Jag tänker mig också skapa lite skolmaterial och förbereda PowerPoints.
Jag ska trädgårdsfixa, virka och lyssna på ljudböcker.
Åka på en semestertripp till Dalarna.
Och tillbringa ett par nätter i stugan i Bergslagsskogen.
Måla om bord och stolar på altanen…
Och när/om sommarvärmen kommer ser jag fram emot stunder på stranden, dopp i sjön, frukostar i skuggan av parasollet på altanen, glass i stora lass.

Ja, men ni fattar. Vi ska ha ledigt helt enkelt.

Allra först ska vi bara kurera den där förkylningen som både jag och lillebror inlett sommarlovet med. Vi ska kurera oss utan minsta stress över sjukfrånvaro eller vabb. 
Fina grejer, det här med semester!

5 kommentarer:

Elisabet. sa...

Lycka till Karin! Kanske missade jag din lista, men för egen del hoppas jag att orken räcker till några blogginlägg under sommaren. Det ÄR så roligt att ha dig på banan igen!

mossfolk sa...

Elisabet; Lista?
Bloggfrekvensen brukar öka avsevärt under ledigheter… liksom det att kommentera hos andra ;)

Bloggblad sa...

Just ikväll, dagen efter att skolan mitt emot hade avslutning (utan saknad från min sida av gatan) fick jag en känsla av att sommaren snart är slut … mörkret återvänder så sakta direkt efter midsommar … Jag fick riktigt tala allvar med mig själv om att sommaren knappt har börjat för de flesta! Dessutom är mitt sommarlov lååångt.

Jag minns ändå alla mina goda föresatser om vad jag skulle hinna under sommarloven när barnen också gick i skolan.

Se till att du hinner vila och vara lat också!

mossfolk sa...

Bloggblad; Bra att du talade allvar med dig själv, för annars hade jag fått be fru Bloggblad att skärpa sig å det snaraste ;)
Jag plockade fram sommarmuggarna igår och har ännu inte tagit årets första dopp. Det har ju preciiiis blivit sommar.
Vila är en förutsättning för att annat ska fungera, så det kommer jag inte ifrån :)

Elisabet. sa...

Mossfolk:Ja, vad menade jag med "lista" ..? Det har jag glömt ,-)