lördag 29 juni 2024

Äventyr!

 Semesterresa dag fem.

Nu kom den, dagen jag både laddat och bävat för sedan i vintras då vi bokade.

”Jag vet inte hur du tänkte” har maken muttrat upprepade gånger. 

Höghöjdsbanor och ziplines i Sälen. Alltså, vilken dröm och vilket äventyr. 

Vi var grymma! Efteråt hade hela familjen både klättrat och åkt zipline över sjön. Så fantastiskt roligt att göra det här tillsammans med barnen!


Hjälm och en rejäl sele.

När vårt pass var slut åkte vi tillbaka till stugan, åt lite lunch och vilade, men sedan kände jag att jag verkligen ville utnyttja den sista dagen före hemresa… så jag frågade om någon ville följa med upp på fjället och fick bums med mig båda mina telningar. 

Vi gick till en sjö som var mer av en stor pöl. Men väldigt fint och massor av coola rösen.

Somliga högre än jag.
Så mycket himmel. Så mycket land. Så blåsigt.

Tillbaka i stugan var det alldeles lagom att ta kväll. Middag med rester från resan… och förstås lördagsgodis.
Fotboll på tv. Öppen altandörr.

En riktig äventyrsdag.
Dag fem av sex.

4 kommentarer:

Giggi sa...

Gillar verkligen att läsa om er semestertripp.
Så mycket ni hunnit med!
Dagens aktivitet hade jag gärna varit med på,
men då som åskådare! :)

mossfolk sa...

Giggi; Det var så himla roligt!!! Jag visste ju inte alls hur det skulle funka, men det gick över förväntan. Gissningsvis för att det inte var direkt pulshöjande.
Så rolig resa överlag, men i morgon åker vi hem och hemkära som vi är ser vi fram emot det ;)

Elisabet. sa...

Inte pulshöjande ...? Jaså. Men Elliot 5 år, påstod sig skulle våga det mesta ,-). Men det är ju en sak att påstå en sak och en annan att göra det. Själv är jag ju gräsligt höjdrädd och tror mig inte om att klara detta .., särskilt det där att gå på brädor som man ska putta ner med ena foten och på hög höjd. Nej, aldrig. Men påhittigt och roligt att läsa om!

mossfolk sa...

Elisabet; Maken är också vansinnigt höjdrädd. Han var minst sagt sammanbiten inför detta, men innan vi gick därifrån hade han till och med vågat sig på en lite lägre zipline över en del av sjön. Två gånger!
Det krävde vila resten av dagen ;) Jag tror nog att Elliot hade älskat detta! Banorna var färgkodade efter ålder och längd.