lördag 20 april 2024

Vikarien Karl och cup i Linde


Utklädningsvecka med teman på jobbet. I onsdags var jag lite krasslig, så då fick Karl (på bilden) hoppa in som vikarie. 
I torsdags var jag eparaggaren RaggarKarin och igår arbetade jag klädd i nattlinne och morgonrock. 
Intressant nog kände jag mig mer rakryggad i skjorta och slips och rätt slapp i hoodie, jeans och keps. 

Idag var vi hela dagen på handbollscup i Lindesberg.
Återigen förundras jag över engagemanget. Precis som i fotbollen är det ideella ledare och ganska många cuper. Spelscheman, domare, anläggning, cafeteria och ibland sponsorer… 
I dag mötte sonens lag Örebro, Eskilstuna och Enköping.

Innan vi åkte hade jag storslagna planer på att besöka både släkt och kyrkogård på vägen hem.
Ytterst dålig plan. Vi var alla sååå trötta och ville bara komma hem, duscha och krypa ner under filten. Så då gjorde vi det ❤️


3 kommentarer:

Bloggblad sa...

Heja Karl!

Elisabet. sa...

Minns alla handbollsturneringar som tog hela dagar och ibland helger. Har aldrig slutat att imponeras över ideella föräldrar och icke-föräldrar som engagerar sig och bara är så fantastiska!

mossfolk sa...

Bloggblad; Var tydligen en hyfsad vikarie. Eleverna har önskat att han ska komma fler gånger 😉

Elisabet; Ja, det är fantastiskt! Mina barn har haft riktigt tur med superengagerade ledare.