fredag 29 mars 2024

Skärtorsdag med fullt ös

Skärtorsdagen blev tveklöst vår intensivaste dag det här påsklovet. Nu är fjolårsväxterna i pallkragarna bortrensade, ett lass med både trädgårdsavfall, trasiga krukor och en fåtölj som gjort sitt är kört till tippen, maken storhandlade, huset är städat, lite vårblommor är planterade i krukor och barnen hade kompisar här hela dagen.

Vi toppade det hela på bästa sätt med kvällsbesök som åt kvällsmat här på sin resa från Ö-vik till söderut i landet.
En kort visit som blev till flera timmar och jag är väldigt glad att jag sedan fick gå och lägga mig istället för att köra vidare i bil.
Men så trevligt!

Idag är det långfredag. Jag tänker hoppa över det där med att bli piskad med påskris, men kan absolut tänka mig att bara ligga och ha tråkigt hela dagen.
Numera är det ju som så att intensiva dagar straffar sig med värre yrsel -men det är klart värt det!


Långfredag
Två barn är i full färd med att baka i köket.
Ett barn ritar påskbrev och väntar på kompisen som ska övernatta här ikväll.

Solsken.
Upprört skattjatter genom fönster på glänt.
Och nu börjar doft av kaka sprida sig i huset.

Inga kommentarer: