tisdag 9 januari 2024

Att fira in vardagen

Hemma hos oss firar vi in loven… och vardagen.

Ibland kan det ju kännas en smula segt att komma igång, men vardagen är ändå den allra största delen av livet. Jag tänker att genom att fira in den sätter vi också lite guldkant på den.

Dessutom är det väldigt mysigt att komma hem till framdukat fika, än om jag fått baka kakan själv dagen innan :)

I två dagar har vi nu jobbat med sådant som kollegialt lärande, analyser och systematiskt kvalitetsarbete.

I morgon kommer eleverna ❤️

4 kommentarer:

Tony sa...

Mysig bild.

Bloggblad sa...

När jag var klasslärare var vi några som drog igång en "börja-skolan-fest" - vi tänkte att det är fånigt att vi gör så mycket av avslutningarna, som om ledigheten är viktigare än jobbet i skolan. Det var väldigt populärt - ofta blev det tårtbakning i tvärgrupper. Nu har alla från den tiden slutat jobba, så jag vet inte om det fortsätter.

Jag älskade som när när söndagen var över och jag fick gå till skolan och ha vardag igen... Nu går jag inte till skolan, men jag gillar vardagar bättre än helger.

mossfolk sa...

Bloggblad; Ja, jag tänker att det handlar om vilka signaler man sänder till barnen… och även vilken inställning man själv går in med.
Fast sedan fredagsfikar vi i och för sig också… varendaste vecka ;)

Bloggblad sa...

Det ena behöver inte utesluta det andra!