fredag 1 december 2023

Välkomna till sjukdomsbloggen

Först skröt jag om hur frisk jag var. Då, i början av terminen när kollegor, elever, maken och barnen var sjuka. Men jag stod på benen minsann. Det här immunförsvaret gick inte av för hackor.

Så kom ju då den där magsjukan för två veckor sedan och knappt hade jag börjat återhämta mig efter den pärsen innan febern slog till i stället. Covid. Som en jojo pendlar den mellan knappt 38 och 40 grader. Jag har frusit, svettats floder och hostat som en tok.


Från min plats i sängen har jag hört maken rodda familjemaskineriet som vi har rutin på med två vuxna.
Var är fotbollsskydden? Har vi inga extra handskar?? Är det handbollen eller fotbollen som börjar halv sex?
Den där lappen som skulle in, var tog den vägen? Och så skulle storebror ha med sig paket och ljuslykta till skolan. Va -har vi inte köpt något paket?!
Uppvisning för lillebror. Med fika. Och så pulkadag för båda barnen på skolan. Var är hjälmarna? Passar de i år också. Ena pulkan har tappat snöret. 
Det får bli McDonalds ikväll!

Tur att barnen ändå är så stora! De har gått hem själva från skolan på eftermiddagarna och när all snön föll tog de sig an skottandet av både gången och garageuppfarten för att det skulle vara fint när pappan kom hem.

Ungefär så, lite spritt från veckan som gått.
Själv har jag mest sovit. Och hostat. Och plöjt ljudböcker. Och för all del virkat en del. 

Men NU minsann, nu tycks febern ha gett sig på riktigt. Hostigt och snorigt, men med nyvunnen energi tänker jag börja adventsfixandet i helgen. 

Adventsfikat som skulle ha varit i morgon, med lillebror från Danmark, nä det är förstås inställt. Han ska vidare på viktigheter nästa vecka och vill såklart inte riskera att få med sig covidsmitta.

Jag ser verkligen fram emot adventstid ❤️

2 kommentarer:

Eva sa...

Åh, tråkigt att du är sjuk. Hoppas på riktigt tillfrisknande nu och att det var sista sjukdomen för i år

mossfolk sa...

Eva; Ja, det här var en riktigt seg historia. Ironiskt att jag blir mer sjuk av covid nu än innan jag var vaccinerad.
Nu tänker jag mig klara de nästan tre veckor som återstår av terminen utan fler sjukdagar!