lördag 27 maj 2023

Ring så spelar vi och planer för dagen

 Lördag morgon. 

Ser ni rådjuret?

Ring så spelar vi. Och jag känner spontant att jag gärna skulle sitta i Barbro Lindells kök och äta småkakor. Lite senare idag ska det 28-åriga barnbarnet komma förbi på fika… om han blivit kvitt sin snuva.

Femårige Adrian har samlat på stenar jättelänge -kanske en hel vecka.

Någon annan ska ta dagen som den kommer. Det är lilla dottern som ska få bestämma och då blir det nog gunga i lekpark.

Sedan kommer morfar Thomas från Landskrona som lyfter vilken ära det är att få rå om barnbarnet Ruth en helg. De har tältat i trädgården inatt och idag blir det utflykt till bondgård. Han låter sååå trevlig och samtalet bara flyter.

Våra egna planer för dagen?

Jo, det är lite trädgårdsfix och kanske ska trädgårdsmöblerna tvättas av efter vintern.

Det ska också köpas presenter till födelsedagskalas och jobbas en del. Slutspurten ni vet. Maken pratar om bio med barnen.

I morgon blir det fotboll för hela slanten.

3 kommentarer:

Elisabet. sa...

Ljuvligt inlägg! Tack! Vi lyssnade lite förstrött i bilen på väg till Skåne och jag tycker såååå mycket om den här programledaren; faktiskt tycker jag att han är klart bäst av alla. Eller: faller mig i smaken, i alla fall.

Elisabet. sa...

pS. Nej, jag såg det inte förrän vid andra titten ,-). Ds.

mossfolk sa...

Elisabet; Jag tycker att Farah har varit bäst. Hon ställer precis de frågorna som man (jag) vill ha svar på och hon kan prata med alla om väldigt många olika saker.