fredag 31 mars 2023

Fredag före påsklov

 Tro det eller ej, men med hjälp av lite komptid, fina elever och fantastiska arbetskamrater fixade jag hela arbetsveckan!

Idag hade vi påsktema på jobbet. Så många påskharar och kycklingar och påskgubbar och påskkärringar. Själv var jag det sistnämnda och blev medbjuden på kalas med djävulen på Blåkulla. Det här med olika påsktraditioners ursprung, det har mina ettor sannerligen snappat upp.

Vi har ritat påskliljor och påskägg för glatta livet och förresten också hunnit med att se Våhlund läsa ett par kapitel ur den nya Handbok för superhjältar-boken.

En bra före-påsklovet-dag alltså.

Andra som också haft en bra dag var mina egna barn. Den ena var klädd i pyjamas hela dagen och hade pysslat och ätit påskbakelse minsann. 

Hemma slog de sig bums ner vid köksbordet och som det har ritats! 


Nu har vi alltså påsklov. Tio lediga dagar. 
Inga resor eller storslagna planer.
Det ska bli såååå skönt!

4 kommentarer:

Eva sa...

Åh vad skönt! Hoppas att ni får ett riktigt härligt påsklov. 😊

Giggi sa...

Vilken fantastisk kyckling.
Känner glädje i hela kroppen när jag tittar på den!

mossfolk sa...

Eva; Helt fantastiskt skönt! Tack! Gissar att du har några arbetsdagar innan långhelg?

Giggs; Ja, båda barnen gjorde superfina kycklingar!

Eva sa...

Japp. Men har tagit ledigt på torsdag och sitter på universitetet och skriver uppsats torsdag-fredag. Sen har min kommun lov vecka 15, men det påverkar ju inte mig eftersom vi har öppet ändå. 😜