lördag 4 februari 2023

Melodifestival


 Kan det bli mer Sverigevardag?

Plopp, Dumle och mello.

En jojkande same, epadunk och två åttioåriga stjärnor som det svänger om men som ändå hamnar sist.

Jag snörper på munnen åt alla svordomar och förstår inte mellanakten.

Ändå kommer vi att sitta bänkade nästa lördag igen. Med gurkstavar och godisskålar och ipads så att vi kan hjärtrösta.

Mina röster är lila.

De presenterade mitt åldersspann som ”gruppen medelålders”. 

Jag har inte tänkt på det, men vad fint ändå -att få vara medelålders.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vi såg delvis av Mellon på hotellet i Göteborg. Jag lyckades ju ladda ner SVT play appen på den ”smarta” tv.n.

Nja. Inget som imponerade alls. Sen hade tv.n så dåligt ljud så det gjorde inte saken bättre. Hoppas det bättrar på sig framöver. Vi var ju bara några kvarter från sändningen och passerade Scandinavium på vägen till och från båtmässan. Inga kändisar spanades dock.

Anonym sa...

Ja just det. Hälsar Turtlan

WalkaboutSweden sa...

Just det där åldersspannet reagerade jag över. Lite VÄL brett i min smak. Tycker inte att 30-åringar räknas som medelålders, 40 låter mer vedertaget, men det är ju Melodifestivalens egna begrepp, så klart. Ute i verkliga livet håller jag inte med.

Mossfolk sa...

Turtlan; Vi får hoppas att det är bättre nästa deltävling… och om det inte är det känner jag mig rätt säker på att vi kommer att titta ändå ;)
(för övrigt tycker jag att en väl fungerande tv på hotellrum är viktigt)

Walkaboutsweden; Ja, jag är ju fyrtio så det stämmer prima. Det är bara ett begrepp jag inte hört på länge och liksom inte tänkt på att jag numera kan identifiera mig med. Jag tycker att det är fint. Ännu en epok i livet som man får uppleva :)