lördag 4 februari 2023

Kan man börja igen?



Hur gör man om man vill börja igen, med det här bloggeriet?
Finns det någon endaste människa som vill läsa om vardagen hos typiska medelsvenssons?
Volvo, villa, två barn. Ingen flaggstång, men grannen har en bara några meter från vår tomtgräns. Själva använder vi fasadflagga.
Ingen hund heller förresten, men väl två katter.
Och numera även ett akvarium.

Det finns en dokumentär där man får följa människors liv under hundra dagar. Av någon anledning blev jag aldrig tillfrågad att medverka. Av förmodligen samma anledning har jag aldrig slagit igenom som influenser.

Har det ens hänt något i mitt liv de senaste hundra dagarna? Jodå.

Topp tre sämsta saker:
1. Chatterkatten är mumera aska och står på vår hallbyrå.
2. Mer än halva trädgården fick grävas upp pga vattenläcka.
3. Vi är sjuka heeela tiden.

Topp tre bästa saker:
1. Jag ska bli bonusmormor!!!
2. Skolan funkar bra för båda barnen.
3. Vi har så himlans mycket mys och familjevardag.

Det där var ju inte så svårt. Är det bara att ta vid där jag slutade nu?

14 kommentarer:

WalkaboutSweden sa...

Absolut! Bara att sätta igång. Vardag = finfina grejer. Självklart är vi som också bara skriver om våra vardagsliv intresserade av ditt också. :)

Anonym sa...

Klart man kan! Jag tänkte bara häromveckan att jag saknar din blogg! :-)

Mossfolk sa...

Walkaboutsweden och Anonym; Tack! Så roligt att några hittade tillbaka direkt!

Anonym sa...

Jag ser verkligen också fram mot att få ta del av din vardag igen. Har undrat hur du mår och hur ni har det med era fina pojkar och hela vardagslivet. Välkommen tillbaka - bloggande är ju i första hand dagboksskrivande och roligt att ha i efterhand. Märker själv det när jag ser tillbaka på mina nio franska bloggår! Funderar också på att börja igen men är rädd att det inte kommer att bli lika idylliskt som då - min återanpassning till ett totalförändrat Sverige är svårare än jag någonsin trott!

Anonym sa...

Skrev Monet

Anonym sa...

Underbara mossfolk!! Hur förvånad blev jag inte nu - och så underbart roligt -! Välkommen tillbaka!

Anonym sa...

Absolut hälsar Turtlan som fuskbloggar på annat vis 😉

Anonym sa...

Fantastiskt roligt! Ser verkligen fram emot att få läsa din blogg igen.

Anonym sa...

Oh så glad jag blir att du är tillbaka! Har saknat bloggen om ert spännande vardagsliv med lärarjobb, katter och finurliga Nisse... (Vad hittade han på förra året?)
Som pensionär i storsta'n, efter många år i skolvärlden, fyller din blogg ett tomrum i vardagslunken 👍
/ Carin

Mossfolk sa...

Alla anonyma och Turtlan; Tack för varmt välkomnande tillbaka❤️ Det tycks vara fler än jag som inte kan kommentera som inloggad…

Monet; Självklart ska du börja blogga igen! Det är såklart supertråkigt att det känns så svårt med återanpassningen, men en blogg är väl ett utmärkt forum för att skriva om det. Jag är dessutom helt övertygad om att det finns en hel del fina ögonblick att dokumentera också… inte minst Messis alla påhitt ❤️

Carin; Så fint skrivet! Vi hade en toppenbra nisse i år -en experimentnisse minsann. Varje dag hade vi i uppgift att hjälpa honom att prova ett experiment. Vi fick förstås brev där det stod vad och hur vi skulle göra och här tillverkades allt från bakpulverbomber till elefanttandkräm och tepåseraketer. Superkul!

Emma R sa...

Glad nyhet! :-D

Anonym sa...

Du är så påhittig! Vilken fantasi och spännande mamma 👍
Har du recept du vill dela med dig på tandkrämen och raketerna? Tepåsar har jag gott om men inte elefanter... Hittar nog ngt annat djur med oborstade tänder...🤣
/ Carin

Mossfolk sa...

Emma; ❤️

Kattalena sa...

Vad kul att du är tillbaka! Ser fram emot att följa dig igen :-)