onsdag 9 oktober 2024

En vabbande trollgumma


Det är onsdag och jag vabbar. Alltså ynnesten ändå att kunna vabba! Det är väl klart att jag helst vill att barnen är friska, men när de nu inte är det har jag rätten att vara hemma och ta hand om dem. 
Nu ska det ju ärligt sägas att barnet var som sämst på natten och blev piggare allteftersom dagen led. I morgon blir det skola igen.

Att ha en mamma som är hemma, det kan innebära att man får nybakad kaka och kall mjölk när man kommer hem från skolan. 
Att vara en mamma som är hemma kan innebära att man får bjuda sina barn på just det. En helt vanlig onsdag.
Och en så liten enkel grej kan göra att man känner sig rent lycklig.

Lite senare samma eftermiddag kan man känna sig aningen mindre lycklig. Det kan ha ett samband med att en gammal lagning i en framtand plötsligt, plopp, bara ramlade bort. 
Nu ser jag ut som ett troll när jag ler och jag tänker att det kanske kan pigga upp en och annan när jag sitter med alla utvecklingssamtal i morgon.

Akuttid i morgon eftermiddag. 
Det var minsann inget jag anade när jag vaknade i morse!

Inga kommentarer: