torsdag 19 september 2024

Vi ses på andra sidan

 ”Vi ses på andra sidan” konstaterade jag och vännen Anna under ett hastigt telefonsamtal igår.

Vi är båda lärare. Och föräldrar till skolbarn och föreningsaktiva barn.

Och tro det eller ej, men det är september både hos henne och hos mig.

Det är bara onsdagskväll och hittills den här veckan har jag och maken hunnit gå på ett föräldramöte, hålla i ett föräldramöte var, rodda logistiken kring nyss nämnda möten, middagar och skjutsande till aktiviteter, vabbande, besök av en snubbe som mätt våra fönster, matchställsansvar på en match och cafeteriaansvar på en match… ja och utöver det jobb och bara vanliga vardagen.

September. Vi ses på andra sidan ;)

… skrev jag igår kväll, men glömde visst att publicera. Idag är det en härligt dimmig torsdagsmorgon i september. När jag kör ut bilen ur garaget ser jag att världen är prydd med de vackraste av spindelnät.


Inga kommentarer: