tisdag 2 april 2024

Vardag igen

Vare sig vi vill eller ej så är nu påsklovet passerat. Jag tycker knappt att vi hann klä riset innan det nu börjar kännas utdaterat. Påskpyntet likaså. Det får ändå stå kvar veckan ut.
Påskgubbekläderna är undanlagda, sminket kommer förmodligen inte fram förrän till Halloween och påskmaten är uppäten.

Tiden mellan påsklov och sommarlov brukar gå fort.
Jag kan dock erkänna att det var segt igång idag.
Kanske för att det snöade och blåste på tvären.
Kanske också för att vi ställde om klockorna i helgen.
Och kanske för att tisdagar är veckans intensivaste dag, både på jobbet och hemma på kvällen när båda barnen har träningar på olika ställen.

Sådana här dagar är jag så oerhört glad att vi är två vuxna som kan hjälpas åt med vardagslogistiken!


4 kommentarer:

Anonym sa...

Lurig månad med lurigt väder?
Igår vår - idag vinter - imorgon... sommar?
April, april jag kan lura dig om jag vill 😂
/ Carin

mossfolk sa...

Carin; Ja april har hittills bjudit på sol, åska, blåst och snö. Ändå ganska bra med tanke på att det bara har gått två dagar. Saknas regn och hagel ;)

Elisabet. sa...

Lite mer snö än vad vi har .., nåja, den tackar nog för sig tämligen snart.

mossfolk sa...

Elisabet; Vi har inte ens skottat gången till ytterdörren… Räknar liksom med att det här smälter kvickt (och själva går vi alltid via garaget).