söndag 24 mars 2024

Personlighetstest

 Jag tittar rätt sällan på tv, men nu har jag följt både Husdrömmar och Din personlighet -båda två på SVTplay.

Efter att ha sett Anders Hansens fyra avsnitt var jag förstås tvungen att göra personlighetstestet. Resultatet var sannerligen ingen överraskning och jag tänker att det egentligen säger minst lika mycket om hur jag uppfattar mig själv som hur jag faktiskt är…

Resultatet blev en trappa. Staplar som ska illustrera vem jag är som person. En aning neurotisk, övervägande introvert människa som är bra på att samarbeta, värdesätter struktur och värderar löften högt.

Ungefär så.

I fredags gick den människan till jobbet i röd flanellpyjamas med nallar på. 


Det verkar väl inte värst strukturerat, kan man tycka. Men samvetsgrant ändå. Elevrådet hade beslutat om pyjamasdag och femmorna hade ordnat påskpyssel med ansiktsmålning på en station. 
Klart att jag är med!

4 kommentarer:

Elisabet. sa...

Underbart! Tack som visade.

Elisabet. sa...

Gjorde testet nu hos Duo-appen. Min ser nästan exakt likadan ut som din, men du är mer samvetsgrann ,-) och jag är mer öppen. Ja, det var intressant. Ska be att pv tar sig an detta ikväll.

mossfolk sa...

Elisabet; Jag trodde nog att du skulle hamna högre på extraversion också ;)

Elisabet. sa...

mossfolk: men jag är bara småsocial .., småprats-social, kanske nåt från jobbet, då det inte - eller ytterst sällan - fanns tid till längre samtal. Jag är definitivt den som gärna går hem kl 23.00 på en fest - såååå tråkig - och trivs bäst hemmavid. Trivs inte i stora samlingar, bäst vid ett köksbord hos någon .., så enkelt som möjligt.