onsdag 15 november 2017

En huvudvärksmorgon

En sådan där morgon när man vaknar med nästan migränlik huvudvärk. När man tankar med Treo och maken undrar om han ska jobba eller måste ta vab. Tittar skeptiskt på frun som kurar på en stol med ögonen som små springor. När man bestämmer att jo, men vi försöker, det blir nog bättre. Och så pussar och kramar barnen på sin pappa. Om sådär en nio timmar kommer han hem igen... 
En sådan morgon känner jag mig oerhört glad över Lego. Och Duplo. 
För övrigt har han en fascinerande fantasi, treåringen. De där gubbarna som jag själv, då för många år sedan, helst inte lekte med. Den blå och den röda som varken har ben eller armar och därför är rätt tråkiga. De är nu troll och den mest spännande historia utspelar sig framför mina ögon. 

Det här var är för övrigt första gången jag provar ”nya” blogger-appen. Nu ska här publiceras så får vi se om den får godkänt 🙈

4 kommentarer:

  1. Har Blogger en ny app? Den får jag testa .., vet inte ens om det är den gamla eller den nya som finns på min mobil?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, den är förmodligen inte alls ny, men den jag hade är jättegammal och slutade fungera vid senaste uppdateringen av telefonen. Och tur var nog det för den här verkar vääääldigt mycket bättre :)

      Radera
  2. Hoppas du mår bättre nu! Jag måste också kolla upp bloggerappen, hade ingen aning om att den fanns.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tack, det är betydligt bättre 😊 Appen är jättesmidig när man vill skriva inlägg på paddan eller mobilen.

      Radera