måndag 2 oktober 2017

Regnrusk och mormorsbesök

Den här eftermiddagen blev en riktig hösteftermiddag. Med blåst och ihållande regn, sådär så att det faktiskt inte blir riktigt ljust och det känns fullt befogat att ha lampor tända hela dagen.

Här hemma är lyckan total. Mormorn har kommit hem! Mormorn som har varit på husbilssemester i jäääättemånga veckor. Åh vilken lång väntan det var i morse. Dagen till ära hade storebror både skurat köksgolvet, dörrlisterna och sin stol med en liten kökssvamp.
Och som de har lekt. Uteförmiddag. Och inneeftermiddag. Lite oklart vem av dem som kommer att vara tröttast efteråt ;)

Själv njuter jag som bara den när lillebror sover och storebror leker med mormor och regnet smattrar mot rutorna. Sämre kan man ha det en gråruggig måndag!

3 kommentarer:

  1. Så himla mysigt!
    Jag har haft caféöppet idag och det var bara jag och en gäst och det kändes så fint just idag. Regnet smattrade mot rutorna och vi satt och virkade/stickade och fikade och bara myste. :-)

    Den där mormodern gör även mig glad, faktiskt. Eftersom jag själv har en mamma som knappt kunde bry sig mindre om vare sig sina barn eller barnbarn blir jag alltid så varm i hjärtat av de som gör det. <3
    (Mina barn har dock, tack och lov, varsin farmor och farfar som är helt fantastiska så det väger upp.)

    SvaraRadera
  2. Det är verkligen riktigt höstmysväder! Och barnen tycker väldigt mycket om sin mormor ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det syns i dina bilder och man blir så glad. :-)

      Radera