onsdag 11 oktober 2017

Förkyld busunge

Nio dagar hann det gå innan de blev dags att plocka fram medicinerna igen. Jämfört med förra gångens noll dagar känns det faktiskt helt okej. Jag startade upp med lite rengöring och när de  senare hade torkat stack lillebror själv fram huvudet mot ansiktsmasken. Eftersom vi fått instruktioner både om hur viktigt det är att vi håller fast masken även om han inte är medgörlig, samt hur dosen ska regleras om han skriker väldigt mycket känns det finfint att han hittills (peppar peppar!) varit med på noterna varenda gång.

Och en förkylning med lite tung andning hindrar förstås inte den här killen från att hitta på bus. När jag ska hänga tvätt flyttar jag först upp pallen, sopkorgen och toapappret långt in på bänken. Och så hänger jag upp duschdraperiet. Och så stänger jag naturligtvis dörren till badrummet/tvättstugan. Idag blev det ändå oroväckande tyst när jag stod där i bastun och hängde, så jag vände mig om och kikade. Barnet var... borta?
Tittade under skötbordet och i badkaret -antalet ställen att gömma sig på är ju liksom begränsat.
Snurrar ett förvirrat varv. Inte har jag väl glömt honom utanför?!?
Det är då jag får syn på barnet. I torktumlaren. Tyst som en mus med bus i blicken. Skrattar högt när jag upptäcker honom.
Nu har vi ytterligare ett ajaj-ställe ;)

7 kommentarer:

  1. Hu! Kom ihåg en bekant familj i England vars kattunge hoppat in bland smutstvätten i maskinen. Och vilken fasa att upptäcka var den var - när maskinen gick för fullt -!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch vad hemskt! Tvättmaskinen tror jag att barnet är för liten för och jag har väldigt svårt att tro att jag skulle missa honom i torktumlaren. Däremot är det förstås ett ytterst olämpligt ställe att leka på och det är inte helt otänkbart att treåringen skulle kunna få för sig att stänga luckan. Det här lilla barnet är som en magnet till ajaj-ställen🙈

      Radera
    2. Hm, tvättmaskinen tror jag att barnet är för STORT för, skulle det stå...

      Radera
  2. Underbara unge (och ajaj så får man inte göra). Måste ha varit svårt att säga det utan att le. Jag hoppas att inga av mina lyckas med att hoppa i den toppmatade. /Anna utan att appen fungerar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja han är så full i bus men jag får ofta bita mig i läppen. Han ser ju så himla lycklig ut varje gång han lyckas bestiga farliga höjder/hittar en knapp att trycka på/når något han inte borde ha/hinner springa in någonstans där han inte ska vara...

      Radera
  3. När vår son just fått tänder och nästan kunde gå, hasade han upp sig mot rvättmaskinen och tig en rejäl tugga i gummipackningen.
    Det var svååååårt att få dit den nya gummiringen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja DET är typiskt en sådan sak som skulle kunna hända här hemma!

      Radera