torsdag 14 september 2017

September i trädgården

September innebär verkligen inte att trädgårdssäsongen är slut!
Idag ryckte jag den ena zucchiniplantan och slängde samtidigt en stor zucchini som jag missat och som hade hunnit börja ruttna i änden. Men när jag skulle rycka den andra plantan insåg jag att nä, den får allt stå några dagar till...

Och blommar gör det. Om än sparsamt -ge mig några år så har förhoppningsvis bestånden ökat ;)
Solhatt är en blomma som jag vet vuxit i den här trädgården längre tillbaka. Den är nu återinförd.

Och salladen, den växer plötsligt till sig och ger daglig skörd. Salladen som jag inte ens planterade eftersom... någon... hade hällt ut alla frön. Nu förstår jag ju var han hade hällt dem :)
Lite förvånande har såväl smultronplantorna som jordgubbsplantorna börjat blomma igen. De kommer förstås inte hinna ge några bär innan kylan kommer, men har ju söta blommor.

Nu väntar jag på astrarna, som är slarvigt omplanterade men faktiskt ser ut att få lite blommor ändå.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar