fredag 22 september 2017

Ett Foto I Timmen

Idag är det åter efit och jag är förmodligen som vanligt sist med att lägga ut bilderna. Hinner som liksom aldrig med det under dagen.

Runt sju
knyter morgontrött make fredagsslipsen.

Runt åtta
bakar storebror bananmuffins. Lillebror är för första gången också med. Fantastiskt roligt att stå och plocka med mått och burkar ;)

Runt nio...eller en stund efter...
är en tålmodig, en förhoppningsfull och en jättearg...

Runt tio
lekparksleker vi med bästa nästan-grannen. Bilden togs dock betydligt senare eftersom jag alldeles glömde att fotografera.

Runt elva
har jag precis börjat med maten och barnen leker på golvet. Den finurliga pallen med hjul på, så att den går att vända och köra runt, har deras morfar gjort.

Runt tolv
har jag alldeles precis röjt undan efter lunchen. Diskmaskinen -åh vad jag är glad för den!

Runt ett
packar jag matsäck. Vid bordet görs någon form av... konstverk?

Runt två
har vi just parkerat vid en gata som jag aldrig tidigare varit på, inne i Örebro.

Runt tre
har den annars aningen blyga storebrodern direkt fattat tycke för min gamla arbetskamrat (på sätt och vis även nuvarande arbetskamrat, men jag har ju inte jobbat sedan storebror låg i magen). Nu är vi på hennes kolonilott och plockar äpplen. På våra egna träd växer det sammanlagt fyra frukter.

Det blir en bonusbild därifrån eftersom det var en så mysig utflykt. Så roligt att träffa henne igen och så smidigt när barnen trivdes så bra!

 Runt fyra
börjar det regna, alldeles precis när jag har stuvat in oss i bilen.

Runt fem
har vi hämtat pappan. Hund och barn tar sig en sväng i trädgården.

Runt sex
badas det.

Runt sju
har storebror önskat nattning av pappan och lillebror får göra kvällsrutinerna med mig. Lite andas och lite välling före tandborstningen.

Runt åtta 
hänger jag tvätt. Mina barn lider ingen brist på randiga kläder ;)

Runt nio
försöker jag få med mig Cosmoshunden på promenad i ruggvädret. Han är inte helt lättövertalad.
Och det fick bli sista bilden för dagen.
Nu tar vi helg :)

5 kommentarer:

  1. Flere hunder som ikke liker været i dag?? Slutt på gode sommerdager tydeligvis...
    Likte bordpynten din

    SvaraRadera
  2. Vad mysig med kolonilott och gott att ni fick äpplen av din kollega.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jättemysigt! Det får absolut bli fler besök där :)

      Radera
  3. Av någon anledning pustade jag ut när du äntligen fick ta helg, trots att dagen mest såg mysig ut! Härligt med alla äpplen, jag måste ut och ta hand om de som vi faktiskt fått i år.

    Ja du, vad skönt det är med diskmaskin!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, mina helger skiljer sig ju verkligen inte värst mycket mot vardag ;)

      Diskmaskin är, näst tvättmaskin och dammsugare, min största vardagslyx!

      Radera