söndag 3 september 2017

En härligt höstig söndag

Idag hade vi en underbar höstförmiddag. Kyligt men soligt. 
Maken skördade plommon -det är färre i år, men absolut så att det räcker. Kanske en aningen mer hanterbar mängd.
 Och barnen lekte. Om storebror får önska fritt vad han allra helst vill göra, ja då blir allt som oftast svaret "leka med Hugo".  
Lillebror, han är helst där storebror är. 

På eftermiddagen lekte vi med några av föräldragruppsbarnen. Det är verkligen kul att vi fortfarande kan ses så här. Ett gäng som är nästan precis lika gamla. Och tänk så skeptisk jag var när vi träffats första gången efter det att barnen var födda -nästan säker var jag, på att det där med föräldragrupp inte var något för mig  :)

Runt nio ikväll kom jag på att jag ju lovat storebror köttbullar i morgondagens matlåda. Så det är vad jag har ägnat kvällen åt. Rulla köttbullar. Fixa matlådor.
Vi kan säga som så, att Mossfolk 2006 (då när jag började blogga) hade skrattat ihjäl sig (nåja) om någon sagt att Mossfolk 2017 skulle stå och rulla köttbullar till två ungar en söndagskväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar