fredag 21 juli 2017

...och sommaren snurrar på.

Vips, så har det gått flera dagar sedan här bloggades.
Bara sådär.
Inte för att det har hänt något sådär värstens revolutionerande. Vi sommarlovar oss ju bäst vi kan med någon form av dag för dag-planering. Turligt nog gör de närmast omkring oss detsamma.

I onsdags for vi till mormorn och morfarn i Karlskogaland. Stannade till barnens läggdags, badade två gånger och besökte en liten lekpark som funnits sedan jag själv var barn. 

Lekparkslek blir det för övrigt i någon form nästan dagligen. Allra helst med nästangrannen -måtte det hålla i sig, det att de leker så fantastiskt bra ihop.

Kalas har vi hunnit med också, men kalasbarnet själv, han som fyllt åtta, fastnade aldrig på bild.
I trädgården begicks jakt på röda smultron.
"Men kom ihåg nu, bara de som är röda!" påminner jag storebror.
Sedan kör det ihop sig, för i år odlas även vita smultron i krukorna :))

Och idag då? Tja, idag har vi mest inte gjort någonting. Jag försöker bestämma mig för vilken eller vilka kurser jag ska läsa (på distans) till hösten. Och så har en regnvattentunna blivit inhandlad eftersom den nu har blivit bevattningsförbud även här (jo, vi har redan en, men bara till låns och lagom till bevattningsförbudet börjar det bli dags att lämna tillbaka den).

Och bortsett från att det är väldigt väldigt torrt ute kan jag inte tänka mig ett härligare väder än det vi har den här sommaren! Helt underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar