lördag 8 juli 2017

Mysmorgon

En lördagsmorgon kan börja klockan fem med att liten förkyldis (ja, det är han ju konstant, mer eller mindre. nu åter lite mer). Vi tar en promenad med Cosmos i regnet och jag tycker att blåklockorna väl aldrig är så blå som just när det regnar.

Hemma sedan bakar jag scones och lyssnar på Ulf Ekmans sommarprat. Jo, jag är fem dagar efter, men kommer nog ikapp vad det lider. Bäst fram till den tredje juli är, helt otippat, Dogge. Tycker jag.
Men Ulf Ekmans är intressant. Jag frågar mig om och om igen vad det egentligen kommer sig att han fått med sig så många människor. Lyssnar efter någon form av hänförande passion. Men den lyser med sin frånvaro. Var Carola med i Livets ord? Jo, men det klingar bekant.

Vid åtta ösregnar det fortfarande. Äntligen! Och det är så mörkt ute att det känns helt befogat att tända ljus vid frukostbordet. 

Efter frukosten sätter han sig med födelsedagspusslet. Fortfarande i nattlinne. Så har vi det på helgen. Då får man ha sovkläder på sig tills det är dags att gå ut. Om man vill.


Mysmorgon på hög nivå!

4 kommentarer:

  1. Molly var ute och testade gummistövlarna. De klarade regnet bra, men inte trycket av att hon går ner i plaskpoolen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det är rätt -kläderna ska testas ordentligt :D

      Radera
  2. Lyssnade också till hans sommarprat, Ulf Ekmans, men är lite allergisk mot sånt, ja, efter barndomens eldiga väckelsepredikanter hemma i Filadelfia. Nu var hon ju verkligen inte särskilt eldig och bråttom hade han också, men kanske när predikantyrket kommer på plats, att han blir helt annorlunda.
    Dogge har jag hört mycket gott om, men har själv inte lyssnat. Nu MÅSTE jag göra det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan inte låta bli att fascineras över hur en människa kan dra med sig så väldigt många andra bara genom att... tala. Det kändes, innan, som om hans sommarprat skulle kunna bli precis hur som helst.

      Radera