onsdag 12 juli 2017

Lata sommarlovsdagar

Nä, så värst spännande förstår jag att det inte är här på bloggen.
Vi sommarlovar oss vidare. På hemmaplan.
Inga långresor inplanerade och tur är väl det eftersom bilen är i stort behov av nya hjullager och verkstaden har ingen tid förrän i augusti.
Så... vi åker iväg och leker med kompisar. Och vi kompisleker i vår egen trädgård. Eller i någon annans trädgård. Eller i lekparken. 
Och vi far och badar fast det är nästan hur kallt som helst (någon påstår att det är 23 grader i vattnet -själv hade jag gissat på 15. max.)


Och igår kväll gjorde jag något jättebusigt.
Jag träffade finaste vännerna. På Harrys. I Örebro. Utan barn!
Vi åt och pratade. Ostört. I flera timmar.
Jag kan inte komma på när vi träffades alla tre utan ungar senast. Har det ens hänt sedan första barnet, som nu är åtta år, föddes?
Här stod vi i väntan på den tredje musketören... som stod på andra sidan huset och väntade på oss ;)

Efteråt säger vi att det här måste göras till en tradition. En gång i månaden. Ett fika åtminstone. Jag är inte alldeles säker på att det verkligen blir så, men visst vore det roligt.

2 kommentarer:

  1. Lata sommarlovsdagar låter alldeles finfint tycker jag. :-)

    SvaraRadera