tisdag 4 juli 2017

Hipp Hurra! Storebror tre år!

Denna underbara, älskade, lillgamla unge. Han som dagligen får mig att skratta, som ger de varmaste kramar, som helst vill vara precis där jag är mest hela tiden. Som ideligen överraskar oss med att klara av nya saker, som har ett stort hjärta och ett fantastiskt tålamod när det verkligen krävs. Men också han som i sanning ger oss gråa hår emellanåt och som har motbevisat många av mina föreställningar om hur föräldraskapet bör vara.
Han fyller tre år idag.

Tre år!

Vi har firat förstås.
Vi har firat med sång, paket och frukost på sängen.
Med massor av ballonger.
Med en provcykeltur på födelsedagscykeln.
Med ett litet födelsedagsfika med mormorn och morfarn och fina vänner.
Med massor av kompislek, både ute och inne.
Med badkarsbad tillsammans med lillebror, bara för att prova om födelsedagsbåtarna verkligen flyter.

"Jag älskar att fylla år" sa han sömnigt när vi släckt sänglampan.

Det finns inga ord i världen som kan beskriva hur lycklig jag är över att få vara mamma till den här stora lilla killen!

10 kommentarer:

  1. Stort grattis till Noah!!! Vi kommer och gratulerar när vi kommit hem!

    SvaraRadera
  2. "- Jag älskar att fylla år...".

    Det är ju så man blir rörd :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju precis så det ska vara. Klart man måste älska att fylla år ❤ Och fyller man tre, då kommer man nog inte riktigt ihåg sina tidigare födelsedagar...

      Radera
  3. Älskar slutkommentaren :-)

    Och grattis på födelsedagen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tror att födelsedagen fick godkänt 😊 Det krävs inte så mycket för att få en riktigt lyckad dag.

      Radera
  4. Jag blir alldeles rörd! Han och lillebrorsan har haft tur som valt er som föräldrar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vad snäll du är. Det finns dock ett antal gånger under dagen när han nog inte alls skulle hålla med om det 😄

      Radera
  5. Grattis till er fine treåring!

    SvaraRadera
  6. Och här kommer jag för sent och säger också grattis! Han verkligen tillfreds ut med tillvaron, glada ögon!

    SvaraRadera