måndag 31 juli 2017

Ett utflyktsmål att återvända till

När jag var höggravid med storebror letade vi efter den här platsen, men hamnade så småningom någon helt annan stans. Jag minns det såväl, för maken ifrågasatte flera gånger, på äkta blivande-pappa-vis om det verkligen var så lämpligt att ge sig ut i skogarna i motsatt riktning till sjukhuset. Själv ansåg jag det vara en utmärkt idé. Vi hade ju passerat det där magiska datumet och jag var i stort behov av att rastas... så även Cosmoshunden.

Idag gjorde vi hur som helst ett nytt försök och hittade faktiskt rätt.
Kallt och blåsigt, men så fint!

Cosmoshunden var inte supernöjd med att få sitta i snöre när vi kom fram. Lillebror höll honom troget sällskap ;)

Så fint som sagt. Med sandstrand och små klipphällar.  Det går visst en stig runt hela sjön, men den får vi antingen gå när lillebror blivit större eller när jag har sjalen med.
Vi hade lunchen med oss.

Cosmoshunden var i sjunde himlen när han äntligen slapp snöret och fick springa ut i vattnet!

Det var egentligen inte konstigt att vi inte hittade dit förra gången. Någon skylt eller ordninggjord parkering fanns inte, mer en ficka längs lilla vägen. Därifrån gick en stig genom skogen ner till vattnet. Nu blommar ljungen och bildade som lila hav in bland träden.
En cach fanns där också.
Passande nog.

1 kommentar: