måndag 3 juli 2017

Ett Foto I Timmen

Åter dags för efit.

Runt sex
är jag och lillebror ute i trädgården med Cosmoshunden. Jag tar alltid en morgonvända för att se om sniglarna eller rådjuren ställt till med något under natten :)

Runt sju
äter jag och barnen frukost.

Runt åtta
blir det bestämt ingen bild...

Runt nio
har lillebror somnat. Typiskt nog precis när vi ska åka iväg.

Runt tio
väntar han på lilla Molly på Stora Holmen. Det kommer ett eget inlägg om den utflykten någon dag.

Runt elva
klappar vi får. Strax efter befinner vi oss på språng mot barnallsången.

Runt tolv
har vi ätit korv och pannkakor -utnyttjat någon annans kuponger. Nu åker vi tåg och får se en spännande teater längs vägen.

Runt ett
har båda barnen tvärslocknat i bilen.

Runt två
står vi i kö på Dollarstore.

Runt tre
har jag som just parkerat bilen framför vårt garage.

Runt fyra
rullar jag chokladbollar med en hand och bär lillebror på den andra armen. Ingen hand över för fotograferande ;)

Runt fem
har maken lagat en god middag.

Runt sex
ska det bli en tur till återvinningsstationen med allt trädgårdsavfall som jag ständigt lägger i säckar och staplar på hög...

Runt sju
lägger jag två tröttmössor 

Runt åtta
ska muffinsen just in i ugnen. Både de och chokladbollarna är faktiskt sockerfria (beroende på om hur man räknar fruktsocker).

Runt nio
har jag satt ihop den här buketten och ger mig själv godkänt.

Runt tio
är presenten från gammelmormor och gammelmoster pimpad. I morgon fyller min stora lilla kille tre år!

Och precis nu hör jag att båda(!) barnen har vaknat. Häpp!

13 kommentarer:

  1. På Stora Holmen har man minsann hängt! :) Vid Lilleputtetåget och trampbilarna... I timmar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trampbilarna är han ännu lite liten för. Vi provade faktiskt igår för första gången, men behöver nog utveckla tekniken både när det gäller trampa och styra. Fast det var kul att tanka 😊

      Radera
  2. Stora Holmen är toppen för småttingar, där har jag varit när mina var små också. Många gånger. :-)

    Hipp hipp hurraaa för treåringen idag! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det passar utmärkt. Rimliga priser och en massa skoj. Stor bonus med djuren, tycker mamman.

      Radera
  3. Skönt att Hugo somnade i bilen. Hoppas inte födelsedagsbarnet väckte sina föräldrar alltför tidigt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, inte födelsedagsbarnet... lillebror däremot...

      Radera
  4. Vilken härlig och aktiv sommardag! Full fart hela dagen!
    Hoppas födelsedagen blir lyckad i morgon!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, här är alltid fullt ös. Födelsedagen har börjat fint 😊

      Radera
  5. Även jag har varit på Stora Holmen i olika sammanhang. Ett kul ställe även för lite större besökare med medföljande små.

    Sååå spännande få det paketet. Jag kan gissa att det blir ett illvrål eller något liknande. Sån där glädje som man bara kan ha som barn.

    Grattis i förskott!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nädå, det var allt grattis på rätt dag :) Och cykeln blev absolut uppskattad, än om han nog gärna sett att den trampade av sig själv 🙈

      Radera
  6. Fullt ös! Nog önskar man att de kunde sova hela natten efteråt?

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Kikar in på er fullspäckade dag.

    SvaraRadera
  8. Lite sent omsider kikar jag in på din EFIT. Har tyvärr inte hunnit förr då jag först var på Mallis och sen blev mannen sjuk.
    Vad säger man? Bättre sent än aldrig. ;)

    Hoppas 3-åringen blev nöjd över den fina cykeln. :)

    SvaraRadera