tisdag 18 juli 2017

En sväng till Wadköping

Finväder och vi bestämmer oss för att ta en eftermiddagsutflykt till Wadköping. Det är så lätt att bli hemmablind och inte se allt vi har nära. När jag först flyttade till Örebro bodde jag inte långt därifrån och gick nästan dagligen morgonpromenaden med Lurvig genom stadsparken och Wadköping.

Vi kikade in på skolmuseet och hälsade på Kronblom. Storebror blev först livrädd när herren på soffan plötsligt började snarka. Frun, Malin, stod och lagade mat, men svärmor hade försvunnit sedan jag besökte dem senast.
Barnens lada blev mest populär. Turligt nog hade vi planerat in fikat efteråt -det funkade skapligt bra att locka med ;)



Båda lekparkerna hanns också med. I den mindre lekte båda barnen, men i stora lekparken fick storebror härja medan lillebror passande nog behövde en liten tupplur. Jag... ställde upp på att gå en sväng med vagnen och kikade på både kryddgården samt rosorna och alla andra planteringar. Det är så fint där den här årstiden!


2 kommentarer:

  1. Åh, Kronblom. Jag gillade ju honom när jag var liten men tyckte att svärmor var rätt läskig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror inte att jag läste Kronblom förrän i vuxen ålder... eller kanske i tonåren. Och enbart på julafton :D

      Radera