torsdag 15 juni 2017

Vi sommarlovar oss

Dagarna susar förbi! Igår gick storebror sista dagen hos dagmamma, ja för den här terminen.
Min plan var att fira lite med jordgubbar, där på eftermiddagen. Haken var bara att dagmamman hade tänkt ungefär samma sak. Fast hos sig. När jag hämtade efter maten berättade storebror därför glatt att han fått jordgubbar till efterrätt. Jag är så himla glad att han fick plats hos en dagmamma!

Sedan har det lekts med kompisen i lekparken. Och när han lägger sig på kvällen försäkrar han sig om att jag inte glömt bort att vi ska fråga om de kan leka även dagen efter.

Och så har maken haft skolavslutning. 
Klätt sig tjusigt och poserat framför schersminen som doftar ljuvligt!
Några timmar senare for han till London och blir borta över helgen.

Vi här hemma har skördat första jordgubben....

 ...jagat glassbilen (förstå lyckan när han insåg att det inte var EN glass man köpte utan en hel låda!) och på sena kvällskvisten släcktes det bränder och bärgades helikopter :))

Lillebror har också hunnit dra på sig en dunderförkylning, men bortsett från hosta tycks den varit snabbt övergående.
Inget av barnen är särskilt pigga på att gå och lägga sig och det får man förstås förstå dessa ljuvliga sommarnätter. Trots det vaknar de långt före ottan. 
Turligt nog blir en annan (läs jag) också piggare av ljuset!
kvällssol

4 kommentarer:

  1. Undra om vi någonsin kommer få en jordgubbe från landet. Jag anar att små händer numera alltid har första ching.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag inser i alla fall att jag inte kommer att se röken av några röda vinbär i år heller -kvick som sjutton är han att norpa de gröna karten till diverse... soppor och grytor...

      Radera
  2. Härliga ord: - Förstå lyckan att det var en hel låda glass.... Tänk så enkelt stor glädje kan vara!

    Vi vuxna glömmer lätt bort sånt tänker jag....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men det slås jag av nästan dagligen. Små saker som är så fantastiska. Oftast sådant man inte alls tänker på.

      Radera