torsdag 29 juni 2017

Sommarsverige

När man har haft ett IBS-skov, ätit massor av tabletter, blivit dödens trött och dessutom toppat det med migrän, då känns det nästan lite som att få livet åter när det långsamt börjar dra sig tillbaka. Och jag tänker att nu ska jag verkligen njuta av dagarna innan det är dags igen.

På förmiddagen hämtar jag storebror hos mormor. Han har förstås haft det sååå bra och när jag kommer är det mer än fullt ös. Kazoo, munspel, maracas och sång. Typ samtidigt :D
Cosmos har fått följa med och innan vi åker hem tar vi med förmiddagsmelliset ner till sjön så att han får bada.
Lite kyligt och ganska blåsigt, men det bekymrar förstås inte Cosmoshunden som blev jätteglad!


Förmiddagsmellis med badande Cosmoshund som underhållning :)

På eftermiddagen var det desto soligare och vi begav oss till fina Herrfallsäng.

Tyvärr går där inga kor i år, men det innebär å andra sidan att alla ängar är alldeles fulla av blommor. Sååå somrigt! (till nästa säsong ska vi vaccinera hela familjen mot tbe!)

Han vår fina fyrbening 

Och tänk att jag är mamma till en så himla fin kille (ja till två fina killar förstås, men den andra sov).



Jag vet att en och annan gärna åker utomlands så här på sommaren. I mitt facebook-flöde kommer semesterrapporter från diverse medelhavsländer. Och det är så klart jättehärligt att människor kan få befinna sig på platser där de mår bra och trivs. Själv skulle jag, på riktigt, absolut inte vilja vara någon annanstans än i Sverige just nu. Jag älskar den svenska naturen! Och jag älskar vädret vi har just nu!

6 kommentarer:

  1. Jag skulle inte alls kunna tänka mig åka utomlands (pratar om typisk solresa nu) på sommaren. Då håller man sig hemma! Vill knappt åka nånstans heller då det blir så mycket i jobbet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var solresor jag menade... eller resor över huvud taget till varmare ställen. Själv tycker jag att den temperatur vi nu har haft är idealisk om man ska orka göra någonting... eller orka njuta av allt det vackra ;)

      Radera
  2. Ju äldre jag blir, desto mindre tål jag hetta. Jag minns med fasa semestern med Emma i Grekland och temperaturer runt 38 grader plus .., det var olidligt. Nej, det fixar jag inte. Ändå säger jag till pv , ååå, när vi blir pensionärer - om vi är friska - då ska vi båtluffa i Grekland! Men det kan man ju göra i september ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi var på Azorerna efter högsäsong. 24 grader och vindar från havet -perfekt! Jag vet två som är på olika platser i Grekland. Jättehärligt bilder och båda är jättenöjda, men när det skrivs om temperaturer närmare fyrtio grader tycker jag att det låter hemskt. Tur att vi alla är olika 😊

      Radera
  3. Instämmer! Utlandsresorna spar jag till vinterhalvåret. På sommaren vill jag vara i Sverige med omnejd. Finns inget finare.

    Gillar inte heller hettan neråt Europa och Medelhavet så här års. Nej tack! Men däremot skulle jag gärna ta en tur höst eller vår. Gärna till Kroatien. Ser så fint ut.

    Sen om man är sambo med en båtägare så finns inte ens tanken åka söderöver om sommaren :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Kroatien verkar jättefint... det finns ju så många fina platser i världen. Maken skulle mer än gärna tillbringa precis hela vintern i något varmt land långt borta ;)
      Det verkar så härligt med era båtturer!

      Radera