onsdag 28 juni 2017

Och så sover han hos mormor

Det är den sista onsdagen i juni och jag känner mig en liten smula... halv.
Han, gossen som från första stund har velat vara precis där jag är hela tiden, han sover i natt hos sin mormor och morfar. Självvalt och på egen begäran ringde han sin mormor på facetime och frågade om han fick sova hos henne.
Det fick han förstås.
Han packade väskan (nästan) själv och sa totalt osentimentalt hejdå till sin pappa och lillebror innan han gick ut och parkerade sig i bilen för att sova, så att han skulle vara pigg när han skulle leka med sin mormor.
Och väl framme sa han, som tidigare varit mycket bestämd på att inte vilja sova borta utan mamma eller pappa, att "du kan åka nu mamma".
De satte bums igång att fixa, storebror och mormor. Knappt hade han tid att vinka.
 Det är förstås alldeles fantastiskt att han så tydligt tycker sig vara redo.
Att han känner sig så trygg.
Bra på precis alla sätt och vis. Som man ju vill ha det.
Tänk att bara kunna bestämma att man vill sova hos sin mormor och morfar sådär!

Fast det kommer att bli väldigt tomt i vår säng i natt!

Hemma redde de sig förstås bra utan mig. Som vanligt. Maken och lillebror. Faktum är att den här killen nog är lite av pappas pojke. Och nu sitter han där, min lille tio månader gamla bebis, på gungan, och ser så stor ut.
Så kan det vara.
En junionsdag.

2 kommentarer:

  1. De har så mycket klokt för sig barn. Klart det är en bra idé att sova i bilen innan själva besöket sätter igång!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Volvon är dessutom det absolut bästa stället att sova på! Myyycket bättre än sängen (om man frågar storebror ;))

      Radera