torsdag 1 juni 2017

När man är snart tre år och mamman "ska bara"

Mammor har så många "ska bara".
Som när man ska på picknick. Då ska mamman bara...
Mamman ska bara göra i ordning i köket.
Och mamman ska bara byta blöja på lillebror.
Sedan ska mamman bara packa i ordning skötväskan.
Och så ska hon bara göra ordning sig själv.
Och klä på lillebror ytterkläder.

Det är helt enkelt alldeles för mycket som mamman ska göra innan det blir picknick. Och det är då man kan ta saken i egna händer. Man kan bära ut det allra viktigaste; filten, burken med meloner och jordgubbar och så sin vattenflaska förstås. Sedan kan man helt enkelt ha picknick på egen hand i sin trädgård. Eller tillsammans med sin hund.

...jag tror i alla fall att jag även hade lagt jordgubbar i burken... ;)

6 kommentarer:

  1. Vilken tur att ni inte bor på åttonde våningen i ett hyresområde! Himla bra att han kan roa sig själv också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är ofta så förundrad över att det finns familjer som väljer att bo i lägenhet (alltså väljer, jag förstår att många inte har något val). För mig är det här med hus en näst intill ovärderlig frihet! Tänk när man är ute och har glömt något inne -bor man i hyreshus måste man ju släpa in både ungar och pinaler för att hämta fler näsdukar eller avklara ett toalettbesök eller vad det nu kan vara. Jag är helt säker på att storebror också uppskattar den här typen av boende som vi nu har :)

      Radera
  2. Tänk att man måste öva upp sitt tålamod.Det är nyttigt så blir man kreativ på kuppen duktig pojke.
    Miie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja tålamod är svåra saker. Det blev aldrig någon utflykt -jag tyckte att det såg så mysigt ut i trädgården ;)

      Radera
  3. Ja, det går ju precis lika bra att ha picknick ute på gräsmattan! Praktisk lösning .., det gjorde han bra!

    SvaraRadera
  4. Själv är bäst dräng, eller hur är det en säger? :-D

    SvaraRadera