torsdag 8 juni 2017

Min lilla superhjälte

Idag är det en spännande dag. Idag är det maskeraddag med dagmammorna. På lokalen. Alla dagmammorna på den här sidan järnvägen tillsammans.
Storebror går i vanliga fall inte hos dagmamma på torsdagar och jag kände mig en aning tveksam till om han verkligen ville vara med på detta. Att klä ut sig. Och träffa många barn. På lokalen.

Det ville han!
Verkligen.
Och han skulle vara... superhjälte.

Superhjältar har mantel och en grön mask.
Inte den som mamman såg -nej, den skulle vara grön. Med näsa.
Med stor koncentration har han satt glitterlim och små pärlor på sin superhjältemask. En sådan där som superhjältar har.

Så fick mamman för sig något så oerhört dumt som att överraska barnet.
Jag sydde om en gammal tröja, sällan använd, till superhjältetröja. Med ett stort grönt S som matchade masken i färg. Och jag kände mig nöjd och glad, som världens bästa mamma liksom.

Barnet blev... rasande. Utom sig. Hans mamma hade förstört hans tröja!
Han skulle förresten förstås ha tröjan med superhjältekaninerna.
Såklart.
Dumma mamman.

Sedan kramades vi. Mamman blev förlåten. Storebror med, för sådant han företog sig i stundens hetta.

Idag är han på maskerad. På lokalen. Han har hängt sina ytterkläder på en krok, lagt ryggsäcken på en hylla och stolt visat upp sin mask och sin mantel... och tröjan med superhjältekaniner.

7 kommentarer:

  1. Förlåt .. här sitter jag och smajlar stort!
    Och så fint det blev ändå!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han var mycket nöjd med sin förmiddag när jag hämtade honom efter lunch :)

      Radera
  2. Båthuspernilla8 juni 2017 14:32

    Men vilken söt superhjälte.
    Visst är det spännande när man tror att man fixat nåt bra med det inte alls passar med barnets inre bild. Då får man det hett om öronen, åtminstone i min familj. *puh*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det var verkligen inte vad han hade tänkt sig :) Jag låt minst sagt inte på plus.

      Radera
  3. Klart han skulle ha tröjan med superhjältekaninerna! Så fin han är Superhjälten!

    SvaraRadera
  4. Kaniner är ju superhjältar så klart! Fattar inte mammor det...? ;-)

    Härlig bild!

    SvaraRadera