lördag 24 juni 2017

Midsommardagen

Tro det eller ej, men jag fick sovmorgon till halv sju i morse!
Storebror slog på stort och sov till närmare halv åtta!
Sedan for vi till Karlskogaland. Fikade och åt mat och lekte en liten sväng i trädgården. På bilden gör de något så oerhört tokigt som borstar potatisen. Det ni! Inte skalar med skalare utan borstar!

Väl hemma på eftermiddagen hann vi precis iväg för lite lekparkslek med storebrors föräldragruppskompis.

Fullt ös hela dagen och då skulle man ju kunna tro att han skulle vara trött sedan.
Men nejnej, först strax efter halv tio slog han ihop sina blå, efter det att han lagt fram önskemål om en till bebis. En som är mindre busig och bättre på att leka...

8 kommentarer:

  1. Ja se det var väl en bra beställning, haha. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja gör om gör rätt liksom 😂

      Radera
  2. Här gör vi olika: pv tycker om skalad potatis, själv borstar jag bara. Alltid. Hoppas att ni registrerat beställningen av ett litet syskon. Det ser jag fram emot ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag som inte skulle kunna få något barn är mer än överlycklig över våra två små mirakel! Fler syskon blir det garanterat inte 😊

      Radera
  3. Låter som en bra midsommar det där.

    Min systerdotter önskade sig en storasyster för några år sedan. Kan låta knepigt att få till men så blev syrran tillsammans med en man med äldre dotter så då var det kirrat :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ...planerar dock inte att byta ut min man 😉

      Radera
  4. Du får hälsa storebror att bytesrätten har tyvärr gått ut. Brukar vara tre veckor. Ikea kör tre månader tror jag. Oavsett så är det kört.

    Jag tror att det löser sig med tiden men svårt tänka så mycket framåt även för en fin och klok tre åring ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja fast byta var han inte inne på. Däremot ville han ha en till 😄

      Radera