söndag 25 juni 2017

Ett Foto I Timmen

Dags för efit. Jag blev turligt nog påmind av Ulrika :)

Mitt i natten
trängs vi alla i samma säng, men det är på tok för mörkt för att fånga det med den gamla paddan (lillebror och Cosmoshunden ligger i sina sängar -de gillar inte samsovning...)

Runt sju
kommer jag ner mitt i frukosten.

Runt åtta
försöker jag läsa för storebror och ber pappan att ta den lille huliganen ;)

 Runt nio
har pappan åkt till golfbanan... och vi har varit ute och vänt. Det spöregnar!
Nu är visst köksbordet en bil.

Runt tio
har det framkommit att det inte alls är så att schersminen redan håller på att vissna i vasen. Någon har pillat på kronbladen...

Runt elva
bestämmer jag mig för att inte städa innan jag börjar med maten.

Runt tolv
vallas snabeldraken.

Runt ett
funderar han på vilka reptiler som ska klistras fast var.

Runt två
då sätter vi fart mot nästan-grannen som utlovat smarrigt fika. Sekunden efter öppnar sig himlen...

Runt tre (eller en stund efter -jag missade tiden)
har vi smaskat på rulltårtsbakelser och körsbär.

Runt fyra
hojtar jag att det väldigt snart är dags att gå hem...

Runt fem
fixar jag i stentrolleland. Själv tycker jag att det börjar arta sig. Det är förstås för att jag har fått rätt koll på vad som finns där och för min inre syn ser hur jag tänkt att det ska bli (för andra är det förstås bara en vildvuxen del av gräsmattan).

Runt sex
har vi ätit middag och fixar lite mer i trädgården. Cosmoshunden och storebror har tröttnat på att jag tjatar om att de kliver på mina blommor och roar sig istället själva en stund.

Runt sju
är det Pippi på svtplay.

Runt åtta
då är vi så här sociala. För första gången på... jag vet inte hur länge... äter vi smågodis.

9 kommentarer:

  1. Full fart! Ja, det är nog någon mening med att man endast är fertil till en viss ålder, men Vår Herre eller Fru glömde det där med männen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja pappan i huset tycker ofta att han är på tok för gammal för småbarnslivet 😉

      Radera
  2. Vilken härlig dag! :-)

    /Ulrika

    SvaraRadera
    Svar
    1. En alldeles vanlig dag i just-nu-livet. Jag har varit hemma så länge att jag har börjat ta sådana här dagar föregivna. Det är nog tur att det är dags att börja jobba till våren...

      Radera
  3. Det blir säkert himla fint i stentrolleland, tycker det ser bra ut redan :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men visst. Fast jag förstår att alla inte ser vad jag ser. För ett tag sedan passerade det en dam som sa att om jag skulle rensa hela den där rabatten, då hade jag att göra. Saken är bara den att det absolut inte ska vara flott med lucker jord mellan små fint avgränsade blomgrupper utan en vildvuxen perennrabatt med nytt att upptäcka hela sommaren. Ett långtidsprojekt 😁

      Radera
  4. Kollar in EFIT-dagen så här i efterhand.. Full rulle!

    SvaraRadera