onsdag 21 juni 2017

Årets längsta dag

Så är den här, årets längsta dag.
Och jag känner mig näst intill euforisk på kvällskvisten.
Nöjda, mätta, nybadade barn somnar bums vid läggdags efter en heldag ute.
Maken har idag gjort sin sista arbetsdag för terminen och nu har vi en hel sommar tillsammans framför oss. Han inleder med en kväll på spelklubben (brädspel). Själv vattnar jag i trädgården och kan förstås inte låta bli att gräva lite också ;)
Runt tio klättrar jag upp på taket för att dokumentera kvällsljuset.
Himlen är ännu blå.




Igelkotten som har stuffat runt här några dagar syns inte till, men när maken kommer hem berättar han att han återigen sett den lille räven. Själv har jag bara sett diverse insekter, en och annan katt och ett fåtal mördisar på kvällskvisten.

Det är den 21:a juni.
Och bortsett från att tiden går alldeles på tok för fort skulle jag inte för allt i världen för ett ögonblick vilja byta bort livet som är här och nu.
Underbart, är ett användbart ord i sammanhanget 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar