torsdag 18 maj 2017

Logopedbesök och ridning

Ja, det gäller att hänga med i svängarna. Igår skickade jag min stora lilla kille till lekparken iförd långkalsonger, mjukisbyxor, vindfleece och full regnmundering inklusive fodrade regnvantar.
Idag var det 29 grader varmt och sol från klarblå himmel...

Vi har minst sagt haft fullt upp hela dagen, med bland annat lillebrors andra logopedbesök. Eftersom pappan jobbade åkte jag in själv med barnen. I femtio minuter satt min stora lilla kille tyst och stilla på en stol bredvid mig, bläddrandes i en bok,  när logopeden skulle lyssna på lillebror och ge en massa information. Själv var jag mest varm och svettig efter att ha burit båda (!) barnen från en bortre del av sjukhusparkeringen. Så kan det gå när man åkt ifrån skorna...
Och lillebror ska minsann också ha en eloge som satt i mitt knä och höll sig på riktigt skapligt humör hela tiden. Nästa besök är först om nio månader och då ska man förhoppningsvis kunna få en liten indikation på hur framtida uttal kommer att vara påverkat av spalten.

På kvällen var det dags för ridning igen och åh så roligt det var. Det här är killen som idag har hoppat dike. Ja, det var förstås meningen att ponnyerna skulle kliva över, men den lille skäcken tyckte att ett skutt var befogat och storebror satt kvar även om han låg på rygg med benen mot himlen.
Var det läskigt? undrade jag när jag hjälpt honom att hamna rätt.
Näe, det var jätteroligt! svarar han alldeles glädjestrålande.
Ponnyerna är för övrigt helt underbara!

2 kommentarer:

  1. Jag har en känsla av att hästtjejer blir robusta mammor!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja den kopplingen har jag då aldrig gjort :D Däremot vet jag att små hästtjejer är av oerhört segt virke, ansvarsfulla och väldigt duktiga på att ta hand om såväl djur som människor i alla åldrar <3

      Radera