söndag 28 maj 2017

Helgen

Den här helgen blev absolut inte alls som vi tänkt oss. Men ändå helt okej utifrån förutsättningarna.
Jag är så infernaliskt lycklig över att ha en trädgård!!!
Storebror blev ju sjuk. Fyrtioen graders feber. Och så hosta därtill. 
Samtidigt slog vädret till och blev dundervarmt. Och då kan man, trots liten sjukling, både äta och fika i skuggan på altanen.

 Man kan läsa Mamma Mu och Dagspöket och Det röda äpplet och Myran och flera andra böcker och däremellan njuta av att få sitta där och bara ha det mysigt alltmedan träden är gröna och himlen klarblå.

Och så kan man ta sig en liten vända ut i trädgården. Ondgöra sig över myrorna som smaskat i sig mina rädisor, men glädjas över fina små blommor som de här morgonstjärnorna.

Syréndoften ligger över hela trädgården och nu dröjer det inte länge innan schersminen slår ut.

Såväl jordgubbar som smultron blommar. Zuchinin tar sig lite dåligt, men gurkor har vi redan hunnit skörda tre stycken!
På söndagseftermiddagen kommer regnet. Jag njuter på riktigt.
Dröjer mig kvar länge, rensar rabatter tills mörkret sänker sig och vinbergssnäckorna letar sig fram.
Än så länge bara någon enstaka mördarsnigel... än så länge.

Nu hoppas jag att vår lilla sjukling vaknar piggare i morgon! Det är förstås inga konstigheter att bli sjuk sådär, men känns ändå i mammahjärtat när liten ligger vissen och feberrosig 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar