tisdag 30 maj 2017

Gamla filmklipp

Vi ligger efter med våra årsböcker. Hela två år efter faktiskt. Därför fixar jag just nu med 2015... och tar hjälp av gamla blogginlägg. Vilken skatt det är att ha bloggen!
Och så, plötsligt, halkar jag in på gamla youtube-klipp. Som jag har lagt in och alldeles totalt glömt bort. Det är som att glänta på dörren till det förflutna och jag tänker att jo, jag måste nog börja filma lite igen! 
Små klipp från hästvärlden, från globenresor, lägenhetstiden, Cosmos valptid och så på Lurvig.
Jag tror inte att det spelar någon roll hur många fina djur vi än haft eller kommer att ha, Lurvig kommer alltid att ha en alldeles särskild liten vrå i mitt hjärta. Den första filmen jag hittar består enbart av ihopklippta fotografier. Åh vad fin han var!



Jag är egentligen inte värst förtjust i att lägga ut film på barnen -det känns på något vis så utelämnande, när de nu inte själva inte kan ge sitt medgivande. Men ett litet klipp kommer här som undantag. Han har så väldigt nära till skratt -lillebror. Alldeles särskilt när storebror gör något  

4 kommentarer:

  1. Vilken fullkomligt underbar liten film, den nedre med lillebror som skrattar så gott! Nog måtte det vara roligt att ha en storebror!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja lillebror älskar sin storebror... ibland lite mer än storebror förtjänar ;)

      Radera
  2. Tänk så lätt livet kan vara och så mycket glädje en burk såpbubblor kan ge!

    Tack för fin liten film!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såpbubblor är finfina saker!

      Radera