onsdag 24 maj 2017

Ett Foto I Timmen

Idag var det efit. Jag hade faktiskt inte tänkt vara med, men ändrade mig i sista stund.

Runt halv sex
är halva familjen vaken tack vare den här lille mannen. Eller på grund av ;)

 Runt halv sju
dukar jag fram frukost.


Runt halv åtta
går vi igenom dagen. Den här veckan är synnerligen planlös.

Runt nio
hoppas jag att Chatterkatten sitter under altangolvet och inte har lyckats ta sig in i väggen på något sätt...

Runt tio
fyller jag i storebrors sommarschema. Det känns så himla bra att ha möjligheten att fylla i det på det här sättet!


Runt elva
har vi kört med trimmern (lillebror i sjal på ryggen), blivit varma och belönar oss med lunch ute i skuggan.

Runt tolv
är vi på språng. På vägen noterar jag att jag måste försöka ta någon på bar gärning i kväll...

Runt ett
kör han full fart på sin balanscykel. Som den har blivit använd i vår!

Runt två
pausar vi med mellis. Melondricka (mixad melon och vatten) och kiwi.

Runt tre
är vi på promenad. Storebror cyklar före.

Runt fyra
har han hoppat sig svettig på studsmattan hos grannen. Nu vattnas det för fullt. De röda blommorna är herrgårdspioner -så fina!

Runt fem
äter vi middag

Runt sex
har vi vinkat hejdå till pappan och börjat ta kvällen. Bolibompa på teve.

Och det fick bli dagens sista bild.

16 kommentarer:

  1. Kul att kika in på din dag! Balanscykel verkar toppen. Gissar att det går superenkelt att lära sig cykla på vanlig cykel den dagen det är dags.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kan man ju hoppas. Fast det är klart lite annan teknik när det ska trampas också...

      Radera
  2. Trevligt att följa er under dagen. Hur gick det med Chatterkatten?

    SvaraRadera
  3. Funderar på katten med då du visar en skruvdragare.

    SvaraRadera
  4. Giggi och Micke; Jag fick skruva bort en planka i altangolvet -hon hade lyckats fastna längst in i hörnet. Sedan höll hon sig snällt inne resten av dagen 😅

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att hon kom fram. Hoppas du/ni slipper skruva bort fler plankor!

      Radera
  5. Skönt att katten kom ut :-)
    Båda scheman så ju rätt bra ut må jag säga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, veckoschemat är lite väl tomt för mammans smak ;)

      Radera
  6. Så härligt att se fram emot så många lediga dagar!
    Tur att katten kom fram, hoppas hon inte gör om det.
    Sista bilden visar mys på hög nivå. Lugn och ro efter en aktiv dag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han är ju ledig nästan jämt så jag tror inte att han märker så stor skillnad. Men det är väldigt skönt att slippa sammanslagning!
      Kvällsmyset kan vara det bästa på hela dagen ;)

      Radera
  7. Oj då, det missade jag t o t a l t! Nåja, kul att få följa med er dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var ju ingen påminnelse på facebook den här gången ;)

      Radera
  8. Måste nog börja använda min aktiveringstavla igen. Men det blev så roligt med bilderna, att den höll på att göra så jag tjongade in i väggen igen.

    Skönt med lite lugnare veckor.

    SvaraRadera
  9. Tittar in så här dagen efter EFIT då tiden inte räckte till igår.
    Det där sommarschemat såg riktigt trevligt ut. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har fortfarande inte hunnit runt och kika... Det där med tid ;)

      Radera