torsdag 13 april 2017

Skärtorsdag

Skärtorsdag och vi kör de nästan femtio milen till Malmö. Är innan inställda på mycket gnäll, massor av sång och mååånga stopp. Barnen är f a n t a s t i s k a ! 
Vi lyssnar på Frost, bestiger "berg" i Ödeshög och äter på McDonalds. Storebror konstaterar förvisso en gång att det är jättejobbigt att åka bil. Men inte mer än så.
Jag törs förstås inte vara för kaxig -vi ska ju hem också ;)

Nya bilen är minst sagt fullpackad. Hundbur som tar upp mer än halva bagageutrymmet, stor barnvagn och så två bakåtvända bilstolar. Jag har för första gången packat i... icapåsar! Sådär lite halvfyllda så att vi kunnat stuva in dem i olika utrymmen 😂

En kort sväng hem till gammelfarmor hann vi med när vi kommit ner. Mormorn och morfarn är också på plats och imorgon kommer min bror. Bor gör vi på hotell.
När jag på kvällen passerar genom lobbyn sitter där uppklädda människor med drinkar händerna. Själv stegar jag förbi i leggings med kräkfläckar och håret i ett rufs, bärandes en Ica-kasse och en förpackning blöjor. Några minuter senare kliver jag förbi igen, nu med Cosmoshunden i släptåg. Vis av den nyss kyliga promenaden från Ica har jag nu satt på mig en för stor fleecejacka som sticker ut under regnjackan och därtill en mössa.

Inte det minsta glamoröst. Tänker jag. Och känner mig rätt nöjd med det.
I livet som är nu.

4 kommentarer:

  1. Jag tror att det är betydligt mer "liv" i dig än i många festuppklädda!

    SvaraRadera
  2. Det var inte en dålig biltur ni gav er ut på, skönt att det gick bra. Håller tummarna för hemfärden :-)

    SvaraRadera
  3. Skönt att alla får vara olika!

    SvaraRadera
  4. Ja det gäller att packa smart på långresor. Härligt inlägg som jag blir så glad av att läsa! Familjen N bangar inte ge sig på tur!

    SvaraRadera