lördag 1 april 2017

Och så bidde det en ny bil

Vi har blivit med Volvo. Hämtade den i fredags och storebror var så oerhört laddad att få åka med "nya volvobilen" hem att han fick sin pappa att montera om bilstolen från Saaben till Volvon direkt på parkeringen i regnet :)
Volvon är långt ifrån ny, men för mig är den modern värre. Jag behövde till och med en instruktion för att starta (ja för hur sjutton får man igång en bil när det inte är en nyckel som ska stickas ner och vridas runt?!?).

Med viss nostalgi är det nu alltså dags att sälja den gamle Saaben. Han är polerad utvändigt och städad invändigt. Nästan som ny. Ja, bortsett från rost och lite andra ålderskrämpor...
Gissningsvis får jag göra en prissänkning om en vecka sådär.
Tänk att jag övningskörde i den här bilen för nu rätt många år sedan. Det vållade en viss friktion mellan mor och dotter... och kostade fadern en backspegel.
Det känns ärligt talat som en hel evighet sedan. Nästan som i ett annat liv.




7 kommentarer:

  1. Grattis! Att ha en bil som man kan lita på är viktigt! Våra första två var väldigt opålitliga...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja jag har också haft ett par opålitliga. Saaben är dock den absolut bästa bil vi har haft!

      Radera
  2. Håller helt och hållet med Bloggblad! Nånting mer irriterande än bilar som plötsligt bara lägger av och inte vill köra en meter till, ja, det är svårt att hitta. Jag litar på Volvo.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Volvo känns stabilt. Vi hade i och för sig rätt många möjliga bilmärken... och var helt eniga om att inte köpa en fransk en bil :)

      Radera
    2. Nämen, nu sitter Citroen-ägaren här och kliar sig i huvudet och undrar varför?! :-)

      Radera
    3. Haha, därför att jag en gång ägde en Renault... ;D

      Radera
  3. Jag förstår dig. Tidigt 90-tal hade jag en Citroen som växellådan rasade på två gånger, och sen gick kamremmen och tog med sig kolvar, ventiler och topplock in i himlen, så då lovade jag mig själv att jag aldrig, aldrig, ALDRIG mer skulle köpa en Citroen.... men nu sitter jag ändå här med en Citroen C3 som funkat klockrent i 6 år...

    SvaraRadera