fredag 7 april 2017

Ett Foto I Timmen

Åter dags för efit! Jag gör som vanligt ett försök 😊

Runt halv sex
tänker jag att det här är en trend som gärna får hålla i sig -det att lillebror sover hela natten. Tankar i honom en flaska ersättning i hopp om att han ska sova ytterligare en liten stund.

Runt halv sju
äter vi frukost.

Runt halv åtta
har vi precis bevittnat lite duvporr utanför köksfönstret.


Runt halv nio
bygger den ena med duplo. Den andra äter det. Båda är nöjda. Duplo är bra grejer ;)

Runt tio
äter vi lite mellis på öppna förskolan i kyrkan.

Runt elva
leker de så bra tillsammans 💛

Runt tolv
äter vi lunch.

Runt ett
är jag på väg att ta in posten och ser att påskliljorna på trappan håller på att slå ut.

Runt två
äter vi mellis i underbart vårväder!

Runt tre
går storebror balansgång på en trädstam och jag gläds åt alla vitsippor som kommer nu.

Runt fyra
har vi lämnat in kläder till morgondagens bytardag och handlar "fredagsmys" på vägen hem.

Runt fem
parkerar jag i garaget och slår av direktsändningen från hufvudstaden. Fullständigt obegripligt är vad det är och luften har liksom gått ur oss en smula.
Runt sex
är det så dags för det efterlängtade fredagsmyset. Majskrokar med jordgubbs- och banansmak. Och så bolibompa då :)

Runt sju
är det dags att göra sig i ordning för natten. D-droppar till lillebror...
 Runt åtta
har jag sagt att visst kan vi spela något, men helst ett spel som går ganska snabbt... Så maken har plockat fram ett för mig nytt spel och förbereder lite...

Runt nio
ja då har jag nätt och jämt fått alla regler förklarade för mig. Cosmoshunden har däckat under bordet.

Runt tio
spelar vi för fullt. Det är ett riktigt roligt spel. Men nej, så värst fort gick det ju inte (i alla fall inte när man som sagt ska lära sig alla regler).

Runt elva
har jag vunnit stort! (mycket viktig information att ta med ;))
Nu har vi förhandlat om vem som ska hänga tvätten och vem som ska gå kvällspromenad.

Och nu är det snart midnatt. Jag ska göra det nästan allra mysigaste jag vet -krypa ner mellan mina små och sova (nä, storebror ligger ännu i sin säng, men med största säkerhet kommer han snart inknatande och kryper ner hos oss). 

22 kommentarer:

  1. Ja duplo är verkligen super!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det används mycket flitigt här hemma!

      Radera
  2. Inte leka med maten! ;) Duplon..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, du hade även kunnat syfta på gurkmackan. Man väljer sina strider... ;)

      Radera
  3. En sån mysig bild med kompisarna framför dockskåpet!

    SvaraRadera
  4. Hej kikar in på din EFIT-dag
    Öppna förskolan är bra
    /Annika
    https://auroraaurum.wordpress.com/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Öppna förskolan är toppen! Vi hängde där mycket fram tills lillebror kom. Sedan har vi aktat oss för alla smittor, men nu är vi på g igen :)

      Radera
  5. Ser ut som du haft en trevlig dag med de små.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det där är nog lite standard för hur en vanlig planlös dag ser ut här :) Plus underbart väder förstås!

      Radera
  6. Vil bare sende en sympatierklæring til dere svenske i dag...
    Så fryktelig!!

    Godt å se at du har kost deg med de søte små..... god lunsj!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, obegripligt!
      De små här förstår förstås tack och lov ingenting av vansinnet.

      Radera
  7. Så svårt att förstå och begripa! 😢

    För övrigt kan den där lunchen vara den minsta portion som jag någonsin har sett, barnportioner (här) inräknade... 😉

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag äter kanske lite men ofta (mest hela tiden) ;)

      Radera
  8. Smaksatta majskrokar, det var något nytt :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag hade inte sett det förut, men det gick verkligen hem. Inga konstiga tillsatser utan bara torkad banan och torkade jordgubbar. Ekologiska dessutom :)

      Radera
  9. Kikar in på din mysiga dag.

    SvaraRadera
  10. Med EFIT blur det så extra tydligt hur olika liv vi lever allihop. Det är rätt häftigt att få vara med lite grand i andras dagar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, verkligen kontraster. Det är också himla kul att gå tillbaka och titta på sina egna dagar. Mina efit-dagar under hästlivet, studentlivet, arbetslivet i Örebro och livet nu är verkligen som helt olika liv...

      Radera
  11. Svar
    1. Agricola. Det var riktigt kul och ska egentligen bara ta 30 min/spelare. Tog dock rätt mycket längre tid när man skulle lära sig reglerna :) Rekommenderas hur som helst.

      Radera
    2. Tyckte att jag kände igen det, men det var nog ett par år sen jag spelade. Minns bara att det tog ett tag att sätta upp hela spelplanen med alla småpluppar. ;)

      Radera