onsdag 26 april 2017

Eftermiddagsbesök

Eftermiddagsvisit av familjen C, som ju nu sedan en månad tillbaka också består av fyra tvåbeningar. Lite, eller mycket, smidigt är det att umgås med familjer med alldeles jämngamla barn. Bortsett från att hemmen är alldeles anpassade efter barnens ålder, leker våra små stora riktigt bra. Och än om det är viss skillnad på en enmånaders och en åttamånaders kretsar det mesta runt basala behov och det fikas lite i omgångar och jag bjuder på bränd chokladkaka och barnen äter jordgubbar och kiwi och äpple och dricker vatten med sugrör.
Och vi bjuds på låtsasmat och någon blir lite ledsen och vi hjälper till i en förhandling om en och samma leksakskastrull och däremellan avhandlas allt och inget i en förvirrad, men bra, blandning.

Ungefär så.
I det där livet som är nu.

4 kommentarer:

  1. Tack flr god kaka pch sällskap. Molly somnade direkt efter sagan och jag direkt efter amningeb vid 21 tiden så nog vae vi trötta. Nu är det dags för amning igen...d

    SvaraRadera
  2. Vår bästa tid är nu....trallar jag. För visst är det härligt att kunna njuta av nuet. Maken och jag suckar ofta förnöjt över att vi är pensionärer och kan göra vad vi vill.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, emellanåt känns pensionärslivet nästan lite lockande. Fast jag känner mig rätt säker på att jag kommer att sakna den här tiden när den har passerat...

      Radera
  3. Ber om ursäkt för stavningen. Höger hand var upptagen med amningen.

    SvaraRadera